" Welcome "

Blog saya xsemegah mana.. hanya luahan n bicara hati.. *celoteh seorang gadis kampung* SELAMAT DATANG~~

Friday, October 1

"10 Perkara Yang Perlu Kau Ada"

Setiap insan pasti mengimpikan sesuatu yang indah di dalam hidup mereka. begitu juga aku, seorang perempuan yang orang kata lebih kuat mengangankan sesuatu yang tidak mungkin jadi kenyataan. dalam aku berangan, aku masih sedar apa yang boleh dan apa yang tidak boleh aku capai. aku masih berpijak di bumi yang nyata.

di sini, aku ingin kongsikan apa yang aku impikan selama ini. aku impikan ini semua menjadi kenyataan. aku impikan saat-saat manis ini semua menjadi kenyataan. haha..

aku suka si dia:
1. SENYUM..  aku mudah tersenyum kepada si dia yang senyum buatku. kalau aku tengah marah, nampak dia senyum, boleh hilang marah itu.

2. MENGUSIKKU.. aku suka seseorang yang tidak begitu serius. aku suka si dia yang suka menyakatku kerana dengan cara itu bisa buat aku tertawa dan melupakan segala masalahku.

3. ROMANTIK.. setiap perempuan, jika ditanya. "apa syarat menjadi buah hati kamu?" pastinya mereka menjawab "seorang yang romantik" aku juga inginkan yang sama. inginkan seorang yang romantik. romantik pun romantik juga. tapi biarlah bertempat. heeee.. (aku teringin dia nyanyi lagu TERCIPTA UNTUKKU-UNGU masa propose aku.. wah, romantiknyerrrr!!!!)

4. CARING @ AMBIL BERAT.. aku suka seorang yang ambil berat. aku ni jenis anak manja, so aku tak suka la lelaki yang tak pandai berdikari. semua nak harapkan kita buat. (waktu aku sakit: aku suka kalau bangun je dari tidur, sarapan dah ready depan mata. satu kucupan sweet hinggap kat dahi. kat cawan ada satu love note wish "get well soon)

5. BEKERJAYA.. dalam erti kata lain, tak malas cari rezeki. aku tak suka kalau aku lebih dari dia. biarlah dia punya jawatan and gaji lebih dari aku. apa barang kalau aku kerja lebih bagus dari dia. ngeeee..

6. MATURED.. ni paling penting. aku suka lelaki yang 2 or 3 tahun lebih tua dari aku.. paling muda aku nak setahun lebih tua dari aku, paling tua pun 5 tahun lebih tua dari aku.. sesiapa yang terkurang atau terlebih limit usia ni harap maaf lah ye..

7. KEMAS N SMART.. ni lebih kepada gaya n cara pembawakan diri lah.. aku tak suka lelaki yang selekeh n tak tahu urus diri sendiri. biarlah kita tengok pun sedap mata memandang.. haaaa..

8. GILA-GILA TAPI SERIUS.. ni susah sikit kot nak cari. seseorang yang main2 dalam serius. maksudnya bila time ada kerja besar, dia serius n komited dengan kerja, tapi tak pernah terbawak-bawak dalam urusan harian. bila time release tension n having fun ngan aku, dia buat tol2.. beshnyerrr..

9. MUZIK.. aku nak si dia pandai main alat muzik.. paling koman pun tahu lah main gitar. aku nak dia nyanyi untuk aku sebelum aku tidur. especially lagu2 yang aku suka.. <3 <3 <3

10. BUKAN PELUPA.. aku tak suka si dia lupa tarikh2 penting aku. aku suka si dia buat surprise party or at least do something on that day.. 4 me, dat moment only cme once in a year.. so, don't waste it with something yg ley di buat lain masa.. haaaa...
Terima Kasih sudi baca. SUKA?? ~L!Ke-L!Ke aJe~!! :)

2 catatan tinggalan:

  1. wow..byknye syarat msti susah nie...hahahaha

    ReplyDelete
  2. nie hnye hrapan dn impian aq.. agr dpt mncri yg trbek.. dlm 10 ciri nie pling2 ad 5 pown kre bgos r..

    ReplyDelete

As salam n hye~!
kepada readers yg baik hati,leave comment ya :)
arigato~!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
!~COPYRIGHT Miz Chouko~!